piątek, 1 kwietnia 2016

Brzoskwinie w cieście francuskim

Jak już chyba kiedyś wspominałam, uwielbiam ciasto francuskie i zawsze staram się mieć jedno opakowanie w lodówce. Przydaje się zwłaszcza w przypadku nagłych gości, gdyż bardzo łatwo można zrobić szybko jakąś przekąskę ;)

Tym razie ja miałam zachciankę. Była to zachcianka smakowa, ale także chciałam wykorzystać mój nowy wałek do ciastek, który idealnie nadaje się do ciasta francuskiego. Miałam chęć na brzoskwinie, ale oczywiście można użyć dowolne owoce, np. jabłka i dodatkowo płatki migdałów do położenia na wierzchu. Zrobiłam więc ciastka, które oczywiście zniknęły w ekspresowym tempie ;)


Piekarnik nastawiłam na 200C (termoobieg) i zabrałam się za przygotowanie łakoci.

Na przygotowanie 9 ciastek potrzebne będą:
  • 1 opakowanie prostokątnego ciasta francuskiego,
  • puszka brzoskwiń (lub inne owoce pokrojone w małe cząstki, np. jabłka),
  • 1 roztrzepane jajko.
  • cukier puder do oprószenia.

A teraz do dzieła:
1. Rozkładam ciasto francuskie i lekko je rozciągam / rozwałkowuję.
2. Kroję ciasto na dwie równe połówki.
3. Jedną połówkę ciasta kroję na mniejsze prostokąty tak, by wyszło 9 sztuk, i na każdym kładę połówkę brzoskwini.
4. Drugą część ciasta kroję na tyle samo prostokątów i na koniec przekrawam je specjalnym wałkiem tak, by powstały ponacinane paseczki. Jeżeli nie masz wałka, możesz to zrobić nożem.
5. Teraz zaczyna się układanka: każdy pocięty prostokąt układam na kawałku z brzoskwinią tak, by do siebie pasowały.
6. Następnie sklejam boki każdego ciastka dociskając końcówką widelca wszystkie krawędzie tak, by powstały mini ząbki.
7. Na koniec każde ciastko smaruję roztrzepanym jajkiem.
8. Tak przygotowane ciastka wkładam do rozgrzanego do 200C piekarnika i piekę ok. 15 minut, do momentu, aż będą złociste.
9. Gotowe ciastka po wyciągnięciu z piekarnika posypuję cukrem pudrem i podaję na stół.

Są przepyszne i polecam każdemu!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz