sobota, 13 stycznia 2018

Ciasteczka migdałowe

Miał przyjść Gość, więc postanowiłam zrobić kokosanki. Niestety okazało się, że mam za mało wiórków kokosowych. Chciałam zmniejszyć proporcje składników w przepisie, ale wiórków kokosowych miałam na ćwiartkę jajka, czyli dużo za mało. Miałam jednak dużo płatków migdałowych, więc postanowiłam, że zrobię ciasteczka migdałowe na bazie przepisu z Moich Wypieków. Zmniejszyłam jednak proporcje i sam przepis nieco zmodyfikowałam. Mimo to ciasteczka wyszły przepyszne i idealnie pasowały do kawy Latte, która nam towarzyszyła ;)


Same ciasteczka robi się bardzo szybko, krótko piecze i od razu można podawać na stół. Z tego przepisu wyszło mi 8-9 ciasteczek. Spróbujcie sami ;)

Oto składniki:
  • 1 białko,
  • 90 g płatków migdałowych drobno pokrojonych,
  • 80 g cukru,
  • odrobina olejku migdałowego
  • mała miseczka cukru pudru do obtoczenia ciasteczek.

Piekarnik nastawiam na 170C w opcji gór-dół z termoobiegiem. Na blachę wykładam papier do pieczenia.

Wykonanie:
1. Białko ubijam na sztywną pianę.
2. Dodaję płatki migdałowe, cukier, olejek migdałowy i dokładnie, ale delikatnie, wszystko mieszam mikserem na średnich obrotach do połączenia się składników.
3. Z masy ciasteczkowej formuję małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego, obtaczam w cukrze pudrze i wykładam na blachę w dużych odstępach, gdyż ciasteczka podczas pieczenia będą się powiększać i nieco rozpłaszczać.
4. Ciasteczka piekę w temp. 170C przez 15 minut do lekkiego zrumienienia się.
5. Gotowe ciasteczka wykładam do ostudzenia na kratkę i podaję na stół.

Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz