piątek, 8 maja 2015

Ciasto o smaku Prince Polo

Spodobała mi się opcja łączenia ciasta z batonami lub wafelkami. U przyjaciółki próbowałam kiedyś tarty snickersowej i była przepyszna. Pomyślałam sobie, że ja też mogłabym coś ciekawego zaserwować moim bliskim tym bardziej, że są przyzwyczajeni do tradycyjnych ciast.

Znalazłam różne przepisy pod hasłem "Prince Polo". Były to głównie serniki w różnych odmianach lub biszkopty. Ponieważ mam sentyment do tych wafelków, postanowiłam zrobić kompilację przepisów i dodać coś od siebie. I tak oto powstał biszkopt kakaowy i wafelkami Prince Polo :) 

Powiem tylko tyle: MNIAM :D


A oto przepis:

Składniki na ciasto:
  • 6 jajek,
  • 1 szklanka cukru,
  • 1 1/2 szklanki mąki,
  • 2 łyżki kakao,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia.
Najpierw włączam piekarnik i ustawiam 180C. W tym czasie zabieram się za biszkopt ;)

Białka oddzielam od żółtek, ubijam na sztywną pianę, dodaję stopniowo cukier, potem żółtka i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciągle miksuję na małych obrotach. Ciasto przekładam do blaszki
24 cm x 34 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę w 180C ok. 25-30 minut. Po ostudzeniu ciasto przekrawam na pół.

Piekarnika nie wyłączam. Robię teraz "wkładkę" :)

Składniki na masę środkową:

  • 7 białek,
  • 1 szklanka cukru,
  • szklanka orzechów mielonych (użyłam migdałów),
  • 4 duże Prince Polo XXL (pokruszone),
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia.
Białka ubijam. Cukier, orzechy, wafelki i proszek do pieczenia mieszam razem w osobnej misce. Dodaję do białek i mieszam delikatnie (najlepiej drewnianą łyżką). Piekę w 180C ok. 20-25 minut. Po tym czasie wyjmuję masę z piekarnika i zostawiam do ostudzenia.

Budyń:

  • 1/2 litra mleka,
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 3 łyżki mąki pszennej,
  • cukier waniliowy,
  • 7 żółtek.
Dodatkowo:
  • 1 kostka masła,
  • 4 łyżki cukru pudru,
  • gorzka czekolada,
  • 2 łyżki mleka.
Z mleka odlewam szklankę, w której mieszam obie mąki, jajka i cukier. Resztę mleka zagotowuję, do gotującego się mleka przelewam masę i gotuję budyń. Studzę.

Masło (ja je troszkę rozpuściłam) ubijam z cukrem pudrem na puszystą masę, do której dodaję stopniowo budyń. Gorzką czekoladę rozpuszczam w kąpieli wodnej z 2 łyżkami mleka, dodaję do kremu budyniowego. Miksuję do momentu połączenia się składników i otrzymania gładkiej masy.

Jak przekładać ciasto:

biszkopt ciemny – budyń – wkładka – budyń – biszkopt ciemny.


Na wykończenie:
  • gorzka czekolada – to będzie polewa,
  • ok. 10 g rozdrobnionych orzechów (ja użyłam migdały) lub wiórków kokosowych - na posypkę.
Czekoladę rozpuszczam w kąpieli wodnej i od razu polewam ciasto na wierzchu. Posypuję drobnymi orzechami lub wiórkami kokosowymi.




Moim głównym źródłem inspiracji w tym przypadku była strona http://kruchebabeczki.blogspot.com/ 
Oczywiście przepis ten nieco zmodyfikowałam na własne potrzeby ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz