piątek, 27 października 2017

Placki cukiniowo-ziemniaczane

Kupiłam na bazarze piękną, dorodną cukinię i postanowiłam zrobić z niej placki, po raz pierwszy. Pomyślałam sobie, że jednak sama cukinia to za mało i trzeba coś jeszcze dodać. Dorzuciłam więc ziemniaka, cebulę i czosnek - dzięki temu osiągnęłam ciekawy i intensywny smak, przypominający nieco placki ziemniaczane. 

Polecam!


A oto lista składników:
  • 1 duża cukinia,
  • 1 duży lub 2 mniejsze ziemniaki,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1/2 cebuli,
  • 2-3 łyżki mąki pszennej,
  • sól i pieprz do smaku,
  • olej do smażenia.

Teraz wykonanie:
1. Na tarce na dużych oczkach ścieram cukinię, przekładam ją na sitko, solę odrobinę i zostawiam na kilka minut, aby cukinia puściła sok. Dzięki temu nie będzie taka gorzkawa.
2. Następnie na tarce na dużych oczkach ścieram ziemniaka/ki i przekładam do dużej miski.
3. Cebulę i czosnek kroję w drobną kostkę.
4. Do ziemniaków dodaję odsączoną na sitku cukinię, mąkę pszenną, czosnek, cebulę, sól i pieprz do smaku. Wszystkie składniki dokładnie mieszam.
5. Na patelni rozgrzewam olej. 
6. "Ciasto plackowe" nakładam łyżką stołową na patelnię, rozpłaszczam i smażę, co jakiś czas przekładając je na drugą stronę do zezłocenia się.
7. Gotowe placki odsączam z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym i podaję z kleksem śmietany lub jogurtu naturalnego. Placki można także posypać zwykłym cukrem.

Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz