piątek, 5 czerwca 2015

Wiosenna botwinka

Wiosenna botwinka
Wiosenna botwinka

Wiosnę charakteryzuje wiele symboli - jednym z nich jest botwinka. Zrobiłam i ja :) Była to wersja uproszczona, mniej pikantna, żeby Dziecko też mogło ją zjeść. Wyszła mi piękna różowa :) Wszelkie warzywa i liście pokroiłam drobniej niż zwykle, a dla zachęty dodałam pokrojone na mniejsze kawałki jajko na twardo. A oto pełny skład mojej zupy dla 3 osób:
  • 1 pęczek botwinki,
  • 1 marchewka,
  • 1 mniejsza pietruszka,
  • ok. 1 l bulionu - ja miała wcześniej przygotowany rosół,
  • 2-3 jajka ugotowane na twardo,
  • 200 ml śmietany 18% lub jogurtu naturalnego do zabielenia zupy,
  • odrobina natki pietruszki lub szczypiorku do dekoracji.
A oto kolejne kroki:

Najpierw zagotowuję bulion / rosół. W tym czasie kroję wcześniej obraną marchewkę i pietruszkę w małą kosteczkę. Tak samo drobno kroję liście i łodygi botwinki, obieram buraczki i również kroję je w małą kosteczkę. Wszystko (oprócz botwinki) wrzucam do zagotowanego już bulionu / rosołu i gotuję na wolnym ogniu przez ok. 10 minut. Po tym czasie dodaję botwinkę (buraczki, liście, łodygi) i nadal gotuję na wolnym ogniu do momentu, aż wszystkie warzywa będą miękkie.

Kolejnym krokiem jest dodanie śmietany / jogurtu, którą / y trzeba zahartować: odrobinę śmietany / jogurtu odkładam do małej szklaneczki na dekorację, następnie do kubka ze śmietaną / jogurtem dodaję kilka łyżek gorącej zupy i dobrze mieszam, a następnie wlewam całość do garnka i jeszcze chwilę całość gotuję.

Na talerzu kroję wcześniej ugotowane i brane jajko. Nalewam na talerz zupę, ozdabiam kleksem śmietany / jogurtu i pietruszką / szczypiorkiem.

Wiosenna botwinka

Wiosenna botwinka


Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz